laatste daagjes India - Reisverslag uit Delhi, India van Jana Dabaut - WaarBenJij.nu laatste daagjes India - Reisverslag uit Delhi, India van Jana Dabaut - WaarBenJij.nu

laatste daagjes India

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jana

02 November 2009 | India, Delhi

Hellow,

leuk om te lezen dat jullie deze blog wat volgen.

In Varanasi hebben we het echte India nog beter leren kennen. Ze proberen echt van alles aan te smeren. Samen met Sophie en Nathalie had ik nog 2 vrije dagen. We wandelen nog rond door de steegjes, gingen nog eens kijken naar de lijkverbrandingen echt indrukwekkend. We genoten van een massage, zagen mensen bezig zijden bedovertrekken te maken en de zijde kleuren. Er waren ook kinderen bij, dit was confronterend. De man die ons gidste zei dat de kinderen blij mochten zijn dat ze een job konden leren en zo blijven ze van straat. Hij zei ook nog dat ze 's namiddags naar school gaan. We geloofden hier niet veel van. Dan namem we de nachttrein naar Delhi. In Delhi nam ik even een rustdag, terwijl Nathalie en Sophie op citytour waren. ' s avonds ging ik samem met hen gaan eten. Echt in een chique restaurant, maar voor onze laatste avond samen mocht dat wel! Zondag had ik mijn citytour. Ik bezocht verschillende dingen o.a. lotus tempel, tombs, india gate en nog zaken waarvan de namen mij ontglippen. Ik had hiervoor een gids besteld voor de hele dag. Na 2 uur zei hij plots dat hij weg was. Ik ging lunchen en dacht dat ik na de middag een andere gids zou hebben voor New Delhi.Maar nee ik had gewoon geen gids meer en mijn driver sprak geen Engels. Dit was even balen, maarja dan alles op mijn eentje bezocht.

Deze morgen stond ik al om 4 uur op om mijn vliegtuig te halen. Toen ik neerzat op het vliegtuig kwam er plots een jongen zeggen dat ik op zijn plaats zat. Maar blijkbaar hadden we allebei dezelfde stoel. Ik mocht dan in business class gaan zitten. Wihou! Het vliegtuig had wel 1 uur vertraging. Eenmaal aangekomen in Nepal had ik vlug mijn visum geregeld. Daarna stond Joyce mij al op te wachten. We hadden een leuke babbel in de auto op weg naar mijn guesthouse voor de komende dagen. Morgen begint mijn introductie tweedaagse en op 5 november ga ik naar mijn gastgezin. Dit is een ander gezin dan dat ik eerst had doorgekregen en mijn werkplaats is ook veranderd. Maar hierover meer in een volgende blog als het voor mij ook wat duidelijker is.

Deze namiddag liep ik wat door de straatjes van Bhaktapur. Echt een verademing na India, hier werd ik niet constant aangeklampd om iets te kopen. Deze avond komt een andere vrijwilligster mij halen. Want het is Bhaktapur night. Blijkbaar een evenement met dans, muziek, hapjes, ... die hier eenmaal per jaar door gaat. Superfijn dat dit op mijn eerste avond hier is.

Ik probeer nu nog wat foto's op te loaden.

kuss

  • 02 November 2009 - 11:43

    Matthijs Rikken:

    Hoi Jana

    Zelf ben ik net begonnen met mijn eigen waarbenjij.nu en ik las dit bericht van jou en direct zag ik een bekende naam langs komen "Joyce". Dit wil zeggen dat jij volgens mij ook via vrijwillig wereldwijd gaat werken in Nepal. Ik ga over precies een maand namelijk het zelfde doen. Dan ga ik ook voor 7 maanden naar Nepal om in Bhaktapur te gaan werken.
    Dan zal ik je daar zeker weten nog wel tegen komen.
    Ik ga jou reisdagboek komende maand dan nog wel lezen om te kijken wat jou eerste ervaringen daar zullen zijn. Als je nu al tips hebt voor mij voor als ik weg ga hoor ik het graag.
    Heel veel succes

    Groetjes Matthijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Mijn Nepalees avontuur

Recente Reisverslagen:

09 Mei 2010

Afscheid nemen ....

09 Mei 2010

Tashi Delek

23 April 2010

Happy new year 2067!!

11 April 2010

Een superweek ...

31 Maart 2010

een bewogen week ...
Jana

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26879

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2009 - 07 Mei 2010

Mijn Nepalees avontuur

Landen bezocht: